cover boek

cover boek

dinsdag 24 oktober 2017

Rusten in de armen van de goede Herder

 
Lieve lezers,

Vandaag werd ik speciaal geraakt door de Bijbeltekst uit Jes.40 vers 11:
"Als een herder zal Hij Zijn kudde weiden:
Hij zal de lammetjes in Zijn armen bijeenbrengen en in Zijn schoot dragen;
de zogenden zal Hij zachtjes leiden."

Wat een voorrecht dat we zo'n goede Herder hebben!
De afgelopen week werd ik telkens bepaald bij onze goede Herder.
Ik wil niets liever dan dat schaapje in Zijn armen zijn, want daar is het veilig.

En Hij wil niets liever dan dat ik mij veilig in Zijn armen ‘nestel’.

Hij brengt ons in grazige weiden, waar we mogen liggen (Ps.23:2).
Gisteren had ik een zeer vermoeiende dag;
voor mij dan, want voor een ander was het hoogstwaarschijnlijk geen vermoeiende dag...
Thuisgekomen dook ik meteen mijn bed in, waar ik als een blok in slaap viel,
totdat ik geroepen werd voor het avondeten.
Ik mocht even liggen... en daarna stond het eten voor mij klaar.
Wat een zegen!
Ook na het eten ging ik vroeg mijn bed in om vervolgens 12 uur aan één stuk te slapen.

Hij zorgt voor mij.
Waarom maak ik me dan zo vaak zorgen?
Iemand zei gisteren:
"We hoeven ons geen zorgen te maken, want we kunnen bidden tot de Almachtige!"
Dat is een goede om te onthouden op de dagen dat ik me zorgen maak.
Dan kan ik beter mijn knieën buigen en bidden tot de Almachtige!
Want Hij hoort mijn gebed en ziet mijn tranen (Jes.38:5).

Jezus is de Deur voor de schapen (Joh.10:7). Ben jij al door de Deur gegaan?
Dan is God, de Vader, jouw goede Herder.

Hopelijk is het een bemoediging voor vandaag om je te herinneren dat God jouw goede Herder is!

Gezegende week toe gebeden!

Lieve groeten van Annette.

1 opmerking:

  1. Wat bijzonder om het verhaal van Esther te lezen. Nog zo verschrikkelijk Vers wij zitten in het zelfde schuitje. Hoe wonderlijk is het hoe ik word geleid om nog dingen te doen die ik belangrijk vind hoe ik inspiratie krijg. Ik geniet ervan dat God me nu ook gebruiken wil.ik heb het verlangen om het boekje; een niet geplande reis meeronder de aandacht te brengen bij mensen. Het is zo verschrikkelijk waardevol er rust zoveel zegen op. Veel liefs voor jullie allemaal. Doe dat,wat er echt toe doet.Wees gezegend in Jezus naam. Hartelijke groet Zwaantje Truin

    BeantwoordenVerwijderen