cover boek

cover boek

zaterdag 29 november 2014

Een nieuwe niet-geplande reis

Lieve lezers,

Nu alweer bijna 3 maanden geleden kon ik van de één op de andere dag opeens helemaal niets meer, 
al mijn energie was op.
Plof, mijn batterij was opeens helemaal plat…

Geen reserve meer, niets…

De laatste jaren ben ik steeds meer gaan doen, allemaal goede dingen voor de Heer,
terwijl mijn energie niet méér is geworden, dus ik heb mezelf langzaam maar zeker uitgeput... 
Door de chemo's is mijn energie sowieso minder als voordat ik ziek werd,
maar toch deed ik méér als ervoor.
Wat je niet hebt, kun je niet uitgeven, zo werkt dat met geld, maar ook met je energiepotje.
Dus als je teveel energie uitgeeft/verbruikt, raak je ‘bankroet’.


God had na de kanker (nu alweer 9 jaar geleden) jaren toegevoegd aan mijn leven 

en die wil ik graag vruchtbaar in Zijn koninkrijk gebruiken.
Ik was dankbaar en blij met alle dingen die ik kon doen, 
en ik genoot er ook van!
Toch bleek het te veel en ging het van de één op de andere dag niet meer….

Dat was moeilijk te accepteren, 
tot ik besefte dat God me van het één op het andere moment stil heeft gezet.

Hij bepaalde me meermaals bij Ps.23:2 
“Hij doet mij neerliggen in grazige weiden”.
En dat doet Hij ook! 
Soms dwingt Hij ons ertoe, maar dat is omdat Hij het beste met ons voor heeft.

Een 'nieuwe' niet-geplande reis is voor mij begonnen.
Hoe morgen eruit ziet, weet ik niet, maar dit weet ik wel: God is bij me!
Het lied 'Be still and know' is erg mooi en heeft me meermaals bemoedigd:
http://www.youtube.com/watch?v=xzBFkKW9QDg
Dus hoe jouw leven er ook uit ziet vandaag; je mag weten dat God bij je is!
Voor vandaag wil ik jullie allemaal van harte Gods zegen en nabijheid toe wensen!


Groeten van Annette

P.S. Mijn boek is intussen niet meer verkrijgbaar bij Jongbloed/Medema, maar nog wel bij de webwinkel van het CPC, zie:
http://www.pastoralecounseling.org/webwinkel/index.php?item=een-niet-geplande-reis&action=article&group_id=15&aid=189&lang=NL

6 opmerkingen:

  1. Dag Annette, dit is alweer een blog uit 2014. Hoe is het nu met je? Ik heb veel gehad aan jouw boekje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Heleen,

      Dank je voor je bemoediging.
      Gaat het goed met jou?

      Intussen ben ik in januari van dit jaar geopereerd aan mijn middenrif, maag en slokdarm, want ik had een chronische slokdarmontsteking en de overgang van maag naar slokdarm bleek halverwege in mijn borstholte boven het middenrif te zitten.
      Sinds de chemo van 11 jaar geleden had ik een chronische slokdarmontsteking met een zweer in de slokdarm. Ik slikte steeds meer maagzuurremmers tegen de pijn en het brandende zuur...
      Het werd een kijkoperatie, die van binnen ingrijpend en groot was, en waarvan ik nu goed hersteld ben. Ik heb weer wat meer energie gekregen.

      Lieve groetjes en Gods zegen,
      Annette

      Verwijderen
  2. hallo Annette
    ik heb je boekje gelezen,
    en ben er heel erg door bemoedigd
    ik heb/had endeldarmkanker met uitzaaiiigen in baarmoeder en linkerlong ,in 2015/2016 heb ik alle operaties gehad en de tijdelijke stoma is 8-12-2016 opgeheven.
    ik ben heel benieuwd hoe het met jou gaat

    hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Gea,

      Hartelijk dank voor je bemoedigende woorden!
      Wat bijzonder dat de Heer mijn boekje heeft gebruikt om jou te bemoedigen. God is goed, altijd. Aan Hem alle eer!

      Hoe gaat het nu intussen met jou?
      Jij hebt heel wat te lijden en te verduren gehad, dus hopelijk ga je nu bergopwaarts.

      Ik bid je Gods kracht en sterkte toe!

      Liefs van Annette

      Verwijderen
  3. Beste Annette,

    Heb jouw boek gelezen. De manier hoe ik er aan kwam was byzonder te noemen. De titel van het boek raakte me byzonder. Zelf heb ik niet deze ziekte maar een totaal andere chronische ziekte en ik dacht mijn levensreis is zo ook niet gepland... Heb veel aan je boek gehad. Mijn man en broer leden wel aan deze ziekte. Geeft me steun en inzicht in en met het geloof. Het omgaan met mensen die je niet ziek vinden omdat je er zo niet uit ziet blijft erg lastig. Ik hoop van harte dat het goed met je mag gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Amanda,

      Hartelijk dank voor je reactie op mijn blog.
      (Die ik overigens hoognodig weer "nieuw leven" moet inblazen... Hierbij meteen mijn excuses aan de lezers van mijn blog. Jullie zijn zo trouw in het lezen en verspreiden van mijn boek; dat is heel bijzonder.)

      Je schrijft dat de manier hoe je aan mijn boek kwam bijzonder te noemen is.
      Gods wegen zijn héél bijzonder, hè!?
      (Ik ben nu natuurlijk wel een beetje benieuwd op welke manier je aan mijn boek bent gekomen ;).)

      Wat erg dat jij te maken hebt met een chronische ziekte.
      En dat je man en je broer ook zo'n zware reis hebben doorgemaakt.
      Maar wat mooi dat God je zo gesterkt heeft, en sterkt, in je geloof ondanks alle omstandigheden.

      Helaas kunnen andere mensen je nooit goed begrijpen en invoelen.
      Maar gelukkig zijn er ook mensen, die jou wel kunnen begrijpen.
      Ik bid je toe dat deze mensen je steun en hulp kunnen bieden.
      Want we hebben elkaar zo hard nodig !

      Ik ontdek in mijn leven steeds vaker van die "niet-geplande reizen"...
      Ook ontdek ik dat je door veel dingen uiteindelijk toch alléén heen moet gaan; maar gelukkig wel samen met de Heer, dus nooit écht alléén.
      De mensen, die je dwars door alles heen blijven steunen, zijn dan echt heel speciaal en bijzonder !
      Want als iets (te) lang blijft duren, haken veel mensen af.

      God is er wél altijd, en Hij is maar één gebed bij ons vandaan.

      Veel liefs, kracht en zegen toe gebeden,
      Annette


      Verwijderen